Režim dne
Provoz obou mateřských škol je od 6.00 do 16.00 hodin
Uspořádání dne je pružné a umožňuje volný průběh činností.
Respektuje právo dítěte na vlastní spontánní aktivity a využití aktuálních situací,
právo účastnit se nebo neúčastnit se společných činností.
Organizace dne v MŠ Jánošíkova
6.00 – 7.00: otevření MŠ, scházení všech dětí ve II. a IV. třídě,
ranní hry dle vlastní volby dětí
6.30 - 7:00: odchod dětí ze scházecích tříd do jednotlivých tříd
6.30 – 9.00: ranní hry dětí, diagnostická práce učitelky, smyslové hry,
procvičování jemné i hrubé motoriky, rozvíjení hygienických
dovedností a návyků, grafomotorická cvičení, jazykové chvilky,
didakticky zacílené činnosti (záměrné i spontánní učení -
ve skupinkách i individuálně)
tělovýchovné chvilky – posilování správného držení těla,
rozvíjení obratnosti, rozvíjení chůze, běhu, skoku a lezení.
cvičení orientace v prostoru, smyslu pro rytmus, cvičení
na nářadí a s náčiním, zdravotní cviky a pohybové aktivity.
kooperativní i prožitkové učení, komunitní kruh
9.00 - 9.10 předškolácká chvilka
8.50 – 9.20: postupná svačina dětí
9.30 – 11.30: příprava na pobyt venku, pobyt venku
11.30 –12.00: příprava na oběd,osobní hygiena, oběd
12.00–13.45: odpočinek s postupným vstáváním dětí, zájmové hrové
aktivity, ind. práce s dětmi – péče speciálně pedagogická
13.50 – 14.20: postupná svačina dětí
14.00 – 15.30: odpolední zájmové činnosti , hry a didakticky cílené činnosti
spojené s uspokojováním každodenních potřeb a zájmů dětí
15.30 – 16.00: společné hry ve IV a II. třídě
Ranní scházení: od 6:00 hod. do 7:00 hod. se děti schází ve 4 .třídě
Odpolední rozcházení: od 15:30 hod. do 16:00 hod. jsou děti ve 4. třídě až do odchodu domů.
Organizace dne v MŠ Vrchlického
Organizace dne v MŠ Vrchlického
6.15 – 7.00: otevření mateřské školy, scházení dětí v I.třídě „Sluníčka“
7.00: děti ze II.tř. „Motýlci" odcházejí do své třídy
7.15 – 9.00: vytváření hygienických, sebeobslužných a zdvořilostních návyků
ranní hry
ranní svačinka – ovocná mísa
didakticky zacílené činnosti (řízené i spontánní) podporující
kooperativní a prožitkové učení dítěte
komunitní kruh, diskusní kruh
pohybové aktivity a pohybové hry
9.00 – 9.30: průběžná svačina
9.30 – 11.30: pobyt venku – sezónní činnosti, pohyb. hry
spontánní i řízené pohyb. činnosti na školní zahradě
vycházky do okolí MŠ
11.30 – 12.30: příprava na oběd, oběd (třídy se postupně střídají v jídelně)
osobní hygiena, příprava na odpočinek
12.30 – 14.00: odpočinek a relaxace dětí, klidové aktivity nespících dětí
průběžné vstávání
13.45 – 14.15: průběžná svačina
14.30 – 16.00: odpolední zájmové činnosti – děti si vybírají činnosti podle
svého uvážení a zájmu (mohou pokračovat v započatých
dopoledních činnostech)
15.15 - 16,00: děti ze II.tř. přecházejí do I.tř., postupný rozchd dětí domů